Kuidas kutsuda kiirabi

Klikke: 0

Hädaabinumber 112 töötab selleks, et iga inimene saaks ohu korral abi kutsuda. Kiirabi, pääste ja politsei kutsumiseks kehtib number 112 Eestis ja kõikjal Euroopa Liidus (samuti Islandil ja Gruusias). Hädaabinumber 112 on alati kättesaadav ja sellele helistamine on tasuta. Numbrile 112 saab helistada ka siis, kui telefonis ei ole SIM-kaarti või operaatori võrgus puudub levi.

Helista 112, kui sinu või kellegi teise elu, tervis, vara või keskkond on ohus või on alust arvata, et midagi sellist on juhtumas.
Helistada tuleks järgmistel juhtudel:

  • on vaja kiiret abi,
  • on alust arvata, et abivajadus tekib
  • soovid ohust teada anda.


Kui kahtled, kas tegu on hädaolukorraga, ära kõhkle helistamast. Kõnele vastav päästekorraldaja on väljaõppinud professionaal, kes selgitab välja olukorra tõsiduse. Kui selgub, et kiirabi, päästjate või politsei abi ei ole vaja, annab päästekorraldaja edasised juhised või suunab kõne edasi.

Õpeta hädaabinumber 112 selgeks ka lastele ja julgusta neid seda kasutama.

Arvesta ka teistega, kellel võib olla väga kiire vajadus liinile pääseda.

Kõik Häirekeskusesse tehtud kõned salvestatakse.

Kuidas toimida häirekeskusesse helistamisel?

  • Ütle esimesena, mis juhtus, kas keegi on saanud viga ja vajab abi.
  • Ütle võimalikult täpne aadress või kirjelda oma asukohta. Võid päästekorraldajale öelda ka oma täpsed koordinaadid. Loe, kuidas ise telefonis oma koordinaate määrata.
  • Kuula päästekorraldaja juhiseid ja vasta tema küsimustele – ta on selleks, et sind aidata. Küsimuste kaudu saab päästekorraldaja õigesti hinnata ohuolukorda ja anda päästjatele, politseile ja kiirabile võimalikult palju vajalikku lisainfot.
  • Ole kannatlik. Kui ohus on kellegi elu või vara, saadetakse abi välja juba kõne ajal. Lisaküsimuste esitamise tõttu ei viibi abi saatmine – see on juba teel.
  • Lõpeta kõne alles siis, kui kogu vajalik info on edasi antud ja päästekorraldaja seda lubab.
  • Kui olukord muutub, anna sellest kindlasti teada
  • Hoia oma telefoniliin vaba, et sulle saaks vajaduse korral tagasi helistada.